Informacja dot. składania wniosków na SPUB na 2026 r.

Informujemy, że od 01 czerwca 2025 r. został uruchomiony nabór wniosków w ramach konkursu nr 7 na utrzymanie:

-aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego (SPUB)
- specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUBi)
regulowane Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 kwietnia 2019 r. z późniejszymi zmianami.

UWAGA! W związku ze zmianą rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej oraz oceny raportu z ich wykorzystania (Dz. U. z 2019 r. poz. 893, z późn. zm.), wnioski o finansowanie utrzymania aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej na rok 2026 należy składać do Ministerstwa – do 30 czerwca 2025 r.

Termin składania wniosków do ZNN – 23 czerwca 2025 rok

Sposób przygotowania wniosków:
Należy:
- zalogować się w systemie OSF jako Redaktor wniosku,
- wybrać moduł : nowy wniosek Ministerstwo Edukacji i Nauki wniosek na SPUB
- dodać jako „redaktora pomocniczego” w systemie OSF panią Joannę Gruszkę poprzez login j.gruszka
- uzupełnić wniosek
- w zakładce „elektroniczna wysyłka” wybrać opcję „Podpis cyfrowy” (należy wówczas pobrać z systemu ZSUN/OSF plik zawierający część A wniosku z podpisem elektronicznym ZSUN/OSF)

Procedura składania wniosków:
do dnia 23 czerwca 2025r do Zespołu ds. Nauki należy:
- wygenerować z systemu OSF cz. A wniosku z podpisem ZSUN oraz całość wniosku
- utworzyć koszulkę w systemie EZD z ww. dokumentami,
- cz. A wniosku oraz całość powinny zostać zaakceptowane w systemie EZD przez Redaktora Głównego wniosku, Dziekana oraz Pełnomocnika Kwestora
- koszulkę wraz z dokumentami należy przekazać na konto techniczne Zespołu ds. Nauki
- wniosek podpisany elektronicznie przez Kwestor i Prorektora ds. Nauki zostanie udostępniony w systemie EZD do Redaktora Głównego wniosku, w celu pobrania go i wysłania w systemie OSF do Ministerstwa

Załączniki:
1. Rozporządzenie MNiSzW z dnia 21 maja 2025r zmieniające rozporządzenie w sprawie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej oraz oceny raportu z ich wykorzystania pobierz (.pdf)
2. Rozporządzenie MNiSzW z dnia 26 kwietnia 2019 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej oraz oceny raportu z ich wykorzystania pobierz (.pdf)
3. Instrukcja wypełniania wniosków w systemie OSF pobierz (.pdf)

Kontakt:
Pani Joanna Gruszka
tel. wew.: (22) 234 + wew: 64-46
e-mail: joanna.gruszka@pw.edu.pl