Nabór wniosków o przyznanie środków finansowych na inwestycje związane z działalnością naukową na 2026 r.
Informujemy, że od 1 maja 2025 r. został uruchomiony nabór wniosków w ramach konkursu nr 7 na inwestycje związane z działalnością naukową na 2026 rok w zakresie:
- aparatury naukowo-badawczej oraz infrastruktury informatycznej, o wartości przekraczającej 500 000 zł.(zakup, wytworzenie lub rozbudowa)
- inwestycji budowlanych – obsługę wniosków prowadzi Biuro Kanclerza
regulowane Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 marca 2019 r. z późniejszymi zmianami.
UWAGA! W związku ze zmianą rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową (Dz. U. z 2020 r. poz. 1956, z późn. zm.), wnioski o finansowanie inwestycji związanych z działalnością naukową na rok 2026 należy składać do Ministerstwa - do 15 czerwca 2025 r.
Termin składania wniosków do ZNN – 06 czerwca 2025 rok
Sposób przygotowania wniosków:
Należy:
- zalogować się w systemie OSF jako Redaktor wniosku,
- wybrać moduł : nowy wniosek -> Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ->dany wniosek
- dodać jako „redaktora pomocniczego” w systemie OSF panią Joannę Gruszkę poprzez login j.gruszka
- uzupełnić wniosek
- w zakładce „elektroniczna wysyłka” wybrać opcję „Podpis cyfrowy” (należy wówczas pobrać z systemu ZSUN/OSF plik zawierający część A wniosku z podpisem elektronicznym ZSUN/OSF)
Procedura składania wniosków:
Zgodnie z Zarządzeniem nr 21/2022 Rektora PW z dnia 17 marca 2022r należy przygotować – Kartę projektu inwestycyjnego, zawierającą skrócone informacje o projekcie inwestycyjnym –
https://bip.pw.edu.pl/Wewnetrzne-akty-prawne/Dokumenty-Rektora-PW/Zarzadzenia-Rektora/2022/Zarzadzenie-nr-21-2022-Rektora-PW-z-dnia-17-03-2022 , którą należy przesłać do Zespołu ds. Nauki na adres joanna.gruszka@pw.edu.pl do dnia 26.05.2025r. ,
natomiast do dnia 06 czerwca 2025r należy:
- wygenerować z systemu OSF cz. A wniosku z podpisem ZSUN oraz całość wniosku
- utworzyć koszulkę w systemie EZD z ww. dokumentami,
- cz. A wniosku oraz całość powinny zostać zaakceptowane w systemie przez Redaktora Głównego wniosku, Dziekana oraz Pełnomocnika Kwestora
- koszulkę wraz z dokumentami należy przekazać na konto techniczne Zespołu ds. Nauki
- wniosek podpisany elektronicznie przez Kwestor i Prorektora ds. Nauki zostanie udostępniony w systemie EZD do Redaktora Głównego raportu, w celu pobrania go i wysłania w systemie OSF do Ministerstwa
Informacje dodatkowe:
W terminie 30 dni od dnia doręczenia informacji o przyznaniu środków finansowych na realizację inwestycji podmiot, któremu środki te zostały przyznane, składa w systemie o którym mowa w §6:
- umowę dotacyjną podpisaną przez uprawnione osoby oraz harmonogram płatności, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
W sytuacji przyznania finansowania należy również pamiętać o złożeniu raportu rocznego w terminie do dnia 28 lutego roku następującego po roku, na który środki finansowe zostały przyznane oraz raportu końcowego w terminie 60 dni od dnia, w którym została uregulowana ostatnia płatność związana z finansowaniem inwestycji.
Załączniki:
1. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 kwietnia 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową
2. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 marca 2019 r. w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową
3. Karta projektu
4. Instrukcja wypełniania wniosków w systemie OSF
Szczegółowe informację dotyczące wniosków na INWESTYCJE, znajdują się na stronie ZNN->Finansowanie Nauki->Dotacje celowe
Kontakt:
Pani Joanna Gruszka
tel. wew.: (22) 234 + wew: 64-46
e-mail: joanna.gruszka@pw.edu.pl