Komunikat Rady Doskonałości Naukowej - akta sprawy dotyczące odwołania albo zażalenia
Akta sprawy wraz w wniesionym zażaleniem albo odwołaniem powinny być kompletne, tj. zawierać wszystkie dokumenty złożone przez osobę ubiegającą się o nadanie stopnia doktora albo doktora habilitowanego, jak i dokumenty wytworzone przez podmiot doktoryzujący albo habilitujący oraz Radę Doskonałości Naukowej, w przypadku, gdy organ ten podejmował czynności w toku postępowania i kierował pisma do tych podmiotów.
W aktach sprawy powinny znajdować się także odpowiednie wyciągi z protokołów posiedzeń właściwego organu, a także potwierdzenia doręczeń dokumentów, w szczególności postanowień oraz decyzji administracyjnych, które były kierowane do osoby ubiegającej się o nadanie stopnia, jak i udokumentowanie nadania wszystkich pism, w tym wniesionego zażalenia albo odwołania, które były kierowane przez wnioskodawce.
W przedmiotowych aktach powinny znaleźć się także zlecenia i umowy dotyczące sporządzenia opinii przez recenzentów oraz zaproszenia na posiedzenia.
Jednocześnie ze względu na konieczność sprawnego procedowania omawianych spraw a także dochowania terminów, Rada Doskonałości Naukowej zwraca się z prośbą o przekazywanie wniesionych zażaleń albo odwołań wraz z aktami sprawy w formie potwierdzonych za zgodność kopii zapisanych na dwóch elektronicznych nośnikach danych. Konieczne jest także dołączenie podjętych uchwał senatu albo rad naukowych.
Szczegóły: