Komunikat CK w sprawie nowelizacji przepisów dotyczących postępowań awansowych

źródło:Google

Najistotniejsze zmiany:

  • art. 179 Ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu: „Uchwały podjęte przy użyciu środków komunikacji elektronicznej przez komisje i zespoły powołane w postępowaniach, o których mowa w ust. 1 i 2, podpisuje odpowiednio przewodniczący komisji albo przewodniczący zespołu.” - co oznacza, że protokoły z posiedzeń zdalnych mogą być podpisane tylko przez przewodniczącego odpowiedniej komisji lub zespołu.
  • art. 22 ust. 3a oraz w art. 31 ust. 2a Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce otrzymują brzmienie: "posiedzenia (...) mogą być przeprowadzane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami oraz wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku – z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa" - co oznacza, że nie ma obowiązku nagrywania posiedzeń zdalnych Rady Uczelni, komisji habilitacyjnych czy Senatu.
  • art. 191 ust. 1a oraz  art. 221 ust. 9a Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce otrzymują brzmienie: "Obrona rozprawy doktorskiej oraz przeprowadzenie kolokwium habilitacyjnego może być przeprowadzona poza siedzibą podmiotu doktoryzującego/habilitującego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami oraz wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku – z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa." - co oznacza, że egzaminy dyplomowe mogą być przeprowadzane zdalnie. 

 

Więcej informacji: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000108601.pdf 
  
 Źródło: https://www.ck.gov.pl/news/id/48.html