Aktualności
Wzór oświadczenia w sprawie przyporządkowania posiadanych uprawnień
Opublikowano: 18.12.2018
W związku z obowiązkiem przedłożenia do Centralnej Komisji przez podmioty, o których mowa w art. 177 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1669), oświadczeń w sprawie przyporządkowania posiadanych uprawnień do nadawania stopnia doktora lub doktora habilitowanego do odpowiedniej dyscypliny w jednej z dziedzin określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy, o której mowa w art. 1, Centralna Komisja wnosi o stosowanie się do załączonego
Informacja w sprawie składania wniosków w postępowaniach o awans naukowy
Opublikowano: 18.12.2018
Uprzejmie informujemy, iż adresatami wniosków o wszczęcie przewodu doktorskiego oraz postępowania o nadanie tytułu profesora powinny być jednostki organizacyjne danej uczelni.
Natomiast we wniosku o wszczęcie postępowania habilitacyjnego, skierowanym do Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów, powinna zostać wskazana przez kandydata – równolegle do uczelni – jej jednostka organizacyjna.
Nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego 2018
Opublikowano: 06.12.2018
Z przyjemnością informujmy, że Pan prof. dr hab. inż. Jerzy Woźnicki z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych został laureatem Nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w 2018 roku za całokształt dorobku. Serdecznie gratulujmy!
źródło:https://www.gov.pl/web/nauka/nagrody-ministra-nauki-i-szkolnictwa-wyzszego-2018-rozdane
Projekt statutu Rady Doskonałości Naukowej w RGNiSW i KPN
Opublikowano: 04.12.2018
Rada Doskonałości Naukowej (RDN) to ciało, które będzie działało na rzecz zapewnienia rozwoju kadry naukowej. Docelowo zastąpi Centralną Komisję do Spraw Stopni i Tytułów. W Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego powstał właśnie pierwszy projekt statutu rady, który został skierowany do konsultacji.
Informacja o postępowaniach awansowych i postępowaniach w sprawach uprawnień do nadawania stopni (aktualizacja)
Opublikowano: 03.12.2018
NA PODSTAWIE USTAWY Z DNIA 3 LIPCA 2018 R. WPROWADZAJĄCEJ USTAWĘ PRAWO O SZKOLNICTWIE WYŻSZYM I NAUCE- najważniejsze zmiany:
1. Informacje ogólne dotyczące CK.
2. Postępowania o awans naukowy.
3. Sprawy związane z przyznawaniem uprawnień.
Rozporządzenie w sprawie powstawania wykazów czasopism i wydawnictw
Opublikowano: 13.11.2018
Podstawowym założeniem rozporządzenia jest dowartościowanie monografii, ułatwienia dla humanistów i przedstawicieli nauk społecznych, a także walka z masową produkcją słabych artykułów. Wykazy ukażą się w przyszłym roku i będą tworzone wspólnie ze środowiskiem naukowym.
Wykazy punktowanych czasopism i wydawnictw monografii stanowią bardzo ważny element systemu oceny działalności naukowej badaczy. Celem nadrzędnym Konstytucji dla Nauki, a także wydanego właśnie rozporządzenia, jest przede wszystkim postawienie na ambitne badania naukowe. Właśnie dlatego będą wspierane polskie czasopisma naukowe i motywowanie ich do wejścia na wyższy, światowy poziom. Docenione zostaną zaniedbywane nadania humanistyczne i społeczne. Usystematyzowane zostaną zasady oceny artykułów i monografii, żeby były bardziej przejrzyste. Ministerstwo zastosuje zobiektywizowane wskaźniki, a także jawną ocenę ekspertów.
Nabór do zespołów doradczych oceniających czasopisma
Opublikowano: 05.11.2018
Zgodnie z komunikatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 31 października 2018r. w sprawie naboru do zespołów doradczych oceniających czasopisma, Ministerstwo powała 44 zespoły doradcze, które będą zajmować się oceną czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych.
Kluczowym kryterium doboru członków zespołów doradczych będą indywidualne osiągnięcia naukowe kandydatów.
Zgłoszenia kandydatów opatrzone podpisem Kandydata i właściwego Dziekana Wydziału należy złożyć na formularzu wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz klauzulą informacyjną w terminie do 14 listopada 2018r. do Zespołu ds. Nauki, pok.405
Komunikat w sprawie oświadczeń
Opublikowano: 05.11.2018
Po wejściu w życie Konstytucji dla Nauki pracownicy, którzy prowadzą działalność naukową, muszą przypisać się do dziedzin i dyscyplin określonych w rozporządzeniu MNiSW z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych. Działalność związana z prowadzeniem działalności naukowej obejmuje badania naukowe, prace rozwojowe oraz twórczość artystyczną.
Podstawowym narzędziem w tym procesie są dwa oświadczenia:
- oświadczenie o reprezentowanej dziedzinie nauki lub sztuki i dyscyplinie naukowej lub artystycznej,
- oświadczenie upoważniające podmiot zatrudniający do zaliczenia pracowników do liczby pracowników prowadzących działalność naukową, tzw. liczby N.
Informacja dotycząca przepisów regulujących stawki opłat za wydanie dyplomu doktorskiego i habilitacyjnego
Opublikowano: 29.10.2018
Określone w § 10 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 września 2018 r. w sprawie dyplomów doktorskich, dyplomów habilitacyjnych i legitymacji doktoranta (Dz. U. poz.1837), stawki za wydanie odpisu doktorskiego i habilitacyjnego oraz duplikatu tych dyplomów mają zastosowanie do postępowań o nadanie stopnia doktora i doktora habilitowanego, które będą wszczęte i prowadzone na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668).
Konkurs o nagrodę Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w roku 2018
Opublikowano: 29.10.2018
Politechnika Warszawska ogłasza XX edycję Konkursu o Nagrodę Fiat Chrysler Automobiles (FCA), promującego wybitne prace magisterskie oraz rozprawy doktorskie, obronione w Politechnice Warszawskiej w roku akademickim 2017/2018 w zakresie szeroko rozumianej tematyki motoryzacyjnej.
Ogólne informacje o Konkursie
Konkurs o Nagrodę Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jest ogłaszany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo – technicznej pomiędzy Centrum Badawczym FIATA (Centro Ricerche Fiat), spółkami grupy FCA (FCA Poland S.A., FCA Powertrain Poland Sp. z o.o., Magneti Marelli Poland Sp. z o.o., Teksid Iron Poland Sp. z o.o.), które współfinansują nagrody oraz trzema polskimi uczelniami: Politechniką Warszawską, Politechniką Śląską w Gliwicach i Akademią Techniczno – Humanistyczną w Bielsku – Białej.
Uroczystość promocji doktorskich i habilitacyjnych
Opublikowano: 19.10.2018
W dniu 15 listopada 2018 r. o godzinie 11:00 w Małej Auli Gmachu Głównego Politechniki Warszawskiej odbędzie się uroczystość promocji doktorskich i habilitacyjnych.
do 6 listopada 2018 r. - telefoniczne potwierdzenie obecności na uroczystości promocji, tel. 022 234 64 41.
od 4 listopada do 14 listopada 2018 r. - załatwienie formalności związanych z promocją – Zespół ds. Nauki, ul. Noakowskiego 18/20 kl. A, IV piętro, pok. 403
Projekt rozporządzenia MNiSW w sprawie nagród ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki
Opublikowano: 17.10.2018
Informujemy, że Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zamieściło na swojej stronie w dniu 12 października 2018 r. projekt rozporządzenia w sprawie nagród ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki.
Logo HR Exellence in Research – Badanie ankietowe doktorantów
Opublikowano: 11.10.2018
Politechnika Warszawska w terminie od dnia 17.09.18r. do dnia 15.10.2018r. realizuje badanie uczestników studiów doktoranckich mające na celu opracowanie wniosku o przyznanie wyróżnienia Logo HR Exellence in Research.
Jednym z etapów ubiegania się o przyznanie przez Komisję Europejską logo HR jest przeprowadzenie wewnętrznej analizy zgodności 40 zasad Karty i Kodeksu z zasadami obowiązującymi w Politechnice Warszawskiej. Na podstawie analizy zostanie przygotowana strategia HRS4R oraz polityka OTM-R.
Komunikat w sprawie aktualizacji Polskiej Mapy Drogowej Infrastruktury Badawczej
Opublikowano: 03.10.2018
W związku z wejściem w życie od 1 października 2018 r. ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dn. 20 lipca 2018 r. traci moc ustawa o zasadach finansowania nauki z dn. 30 kwietnia 2010 r.
Jednocześnie zawieszeniu ulega proces aktualizacji Polskiej Mapy Drogowej Infrastruktury Badawczej prowadzony na podstawie komunikatów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 kwietnia 2018 r. o otwartym naborze wniosków o wpisanie przedsięwzięcia w zakresie strategicznej infrastruktury badawczej na Polską Mapę Drogową Infrastruktury Badawczej oraz o okresowym przeglądzie przedsięwzięć w zakresie strategicznej infrastruktury badawczej wpisanych na Polską Mapę Drogową Infrastruktury Badawczej.
źródło: Komunikat MNiSW
Nowe rozporządzenie ws. dyscyplin
Opublikowano: 21.09.2018
Pod wpływem argumentów środowiska dokonano korekt niektórych założeń nowego rozporządzenia w sprawie dyscyplin. Podstawowe cele to:
- odejście od sztucznego zawężania badań,
- dostosowanie klasyfikacji dyscyplin do standardów międzynarodowych,
- możliwość uczciwej oceny działalności naukowej.
Najważniejszą zmianą względem pierwotnego projektu rozporządzenia to wyodrębnienie astronomii jako odrębnej dyscypliny w ramach dziadziny nauk ścisłych i przyrodniczych.
Ogłoszenie wyników konkursu o stypendia dla wybitnych młodych naukowców
Opublikowano: 19.09.2018
Stypendia naukowe Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczone są dla wybitnych młodych naukowców prowadzących wysokiej jakości badania i cieszących się imponującym dorobkiem naukowym.
W XII edycji konkursu przyznano 181 stypendiów wybitnym młodym naukowcom. Laureaci będą otrzymywać je przez okres do 3 lat. z Politechniki Warszawskiej otrzymali:
- dr inż. Tomasz Marcin Bobiński z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa;
- dr inż. Piotr Marcin Bazarnik z Wydziału Inżynierii Materiałowej.
Nabór wniosków na podstawie ustawy o zasadach finansowania nauki
Opublikowano: 04.09.2018
MNiSW podało komunikat dotyczący naboru wniosków do strumieni finansowania ogłaszanych na podstawie ustawy o zasadach finansowania nauki, która zgodnie z przepisami wprowadzającymi ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce traci moc z dniem 1 października 2018 r.
W związku z powyższym m.in.:
dr hab. Alicja BACHMATIUK laureatką Nagrody Prezesa Rady Ministrów w 2018 r.
Opublikowano: 22.08.2018
Z przyjemnością informujmy, że Pani dr hab. Alicja BACHMATIUK z Wydziału Chemicznego została laureatką Nagrody Prezesa Rady Ministrów za osiągnięcia będące podstawą nadania stopnia naukowego doktora habilitowanego. Serdecznie gratulujmy.
Informacja dotycząca sposobu realizacji inwestycji
Opublikowano: 13.07.2018
MNiSW informuje, że po otrzymaniu decyzji przyznającej środki finansowe z budżetu państwa na wnioskowaną inwestycję należy:
-rozpocząć procedury przetargowe zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych,
-podpisać umowę z wykonawcą,
- złożyć w ministerstwie harmonogram płatności – najpóźniej do 30 listopada roku, na który została przyznana dotacja oraz poświadczona za zgodność z oryginałem kopię umowy z wykonawcą (jeżeli wysokość przyznanych środków finansowych przekracza 3.000.000 zł).
Należy pamiętać, ze dotacja musi zostać wykorzystana w kwocie i w roku wskazanym w decyzji. Oznacza to , że na dzień 31 grudnia na rachunku bankowym wnioskodawcy powinno pozostać 0 zł. Wszelkie zmiany dotyczące realizacji inwestycji wymagają zgody Ministra.
Jeżeli realizacja inwestycji trwa dłużej niż rok, to do 28 lutego, następnego roku należy złożyć raport roczny (w wersji papierowej lub przez e-PUAP).
Równie ważny jest wkład własny na inwestycję. Jeśli we wniosku był deklarowany, to należy go wykazać w raporcie rocznym i końcowym.
Zakończenie inwestycji następuje w chwili przyjęcia całego asortymentu na stan środków trwałych jednostki i wystawienie dokumentu OT.
Następnie Wnioskodawca ma 60 dnia na złożenie raportu końcowego (wersja papierowa lub przez e-PUAP) z wykorzystania środków finansowych na naukę.
Szczegółowe informacje oraz podstawy prawne i dane kontaktowe do pracowników ministerstwa dostępne są w KOMUNIKACIE
Informacja o naborze wniosków do strumieni finansowania ogłoszonych na podstawie ustawy o zasadach finansowania nauki
Opublikowano: 11.07.2018
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego informuje, że w dniu 1 października 2018 roku planowane jest wejście w życie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Zgodnie z przepisami wprowadzającymi ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, z dniem wejścia w życie ww. ustawy traci moc m. in. ustawa z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2018 r. poz. 87).
Oznacza to, iż z dniem 1 października 2018 roku zostanie wstrzymany nabór wniosków do strumieni finansowania nauki Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłoszonych na podstawie ww. ustawy o zasadach finansowania nauki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego uprzejmie informuje, że wnioski złożone po dniu 30 września 2018 roku nie będą rozpatrywane przez Ministerstwo Nauk i Szkolnictwa Wyższego. Postępowania w sprawie wniosków złożonych po 30 września 2018 roku zostaną umorzone.
Zbliża się termin składania wniosków na SPUB-y
Opublikowano: 11.07.2018
W celu złożenia wniosku o przyznanie dotacji należy:
1. Wypełnić formularz w systemie OSF
2. Wygenerować wersję roboczą wniosku:
a) część A załącznika w dwóch egzemplarzach opatrzonych pieczęciami jednostki i podpisem kierownika jednostki,
b) wniosek w jednym egzemplarzu opatrzony pieczęciami jednostki, podpisem kierownika jednostki i pełnomocnika kwestora
należy złożyć w Zespole ds. Nauki do dnia 7. września 2018 roku. Zespół ds. Nauki po podpisaniu (Kwestor) części A załącznika do rozporządzenia przekaże na wydział informację dotyczącą możliwości wysłania wniosku w systemie OSF oraz dostarczy część A wniosku w wersji papierowej do Ministerstwa.
W przypadku wysłania części A załącznika nr 1 do MNiSW drogą elektroniczną, obowiązuje termin do dnia 15 września 2018 r.
Termin składania wniosków o przyznanie dotacji na inwestycje na 2019 r.
Opublikowano: 10.07.2018
W dniu 31 sierpnia 2018 r. kończy się termin składania wniosków o przyznanie dotacji na 2019 rok, na inwestycje służące potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych w zakresie dużej i strategicznej infrastruktury badawczej oraz inwestycje budowlane i inwestycje budowlane dotyczące strategicznej infrastruktury badawczej.
W celu złożenia wniosku o przyznanie dotacji należy:
1. Wypełnić wniosek w systemie OSF
2. Wygenerować wersję roboczą wniosku:
a) część A załącznika w dwóch egzemplarzach opatrzonych pieczęciami jednostki i podpisem kierownika jednostki,
b) wniosek w jednym egzemplarzu opatrzony pieczęciami jednostki, podpisem kierownika jednostki i pełnomocnika kwestora
należy złożyć w Zespole ds. Nauki do dnia 20 sierpnia 2018 roku.
Zespół ds. Nauki po podpisaniu (Kwestor, Rektor) części A załącznika do rozporządzenia przekaże na wydział informację dotyczącą możliwości wysłania wniosku w systemie OSF oraz dostarczy część A wniosku w wersji papierowej do Ministerstwa.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego informuje, że w związku z nowelizacją rozporządzenia dotyczącego inwestycji, wnioski, które zaczęli Państwo wypełniać w systemie OSF przed zmianą rozporządzenia, ze względów technicznych nie będą mogły być wysłane do MNiSW. W celu wysłania wniosku należy przenieść dane do nowoutworzonego w systemie OSF formularza wniosku.
Ogłoszenie wyników II edycji konkursu w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”
Opublikowano: 10.07.2018
MNiSW na swojej stronie publikuje listę wnioskodawców, którzy otrzymali pozytywna ocenę. Z Politechniki Warszawskiej pozytywną ocenę otrzymał:
- Wydział Inżynierii Materiałowej
- Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych
- Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa
- Wydział Mechatroniki
- Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych
- Wydział Chemiczny
Terminy składania raportu rocznego z programu "Doktorat wdrożeniowy"
Opublikowano: 26.06.2018
Informujemy, iż zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania, przekazywania oraz rozliczania środków finansowych na naukę, trybu wyznaczania opiekuna pomocniczego i przyznawania stypendium doktoranckiego w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy” oraz Rozporządzeniem zmieniającym MNiSW z dn. 13 marca 2018 r. należny złożyć raport roczny z wykorzystania środków finansowych w ramach programu "Doktorat wdrożeniowy" w terminach:
- do dnia 28 września 2018 r. w Zespole ds. Nauki
- do dnia 8 października 2018 r. w MNiSW.
Nabór kandydatów na członków Rady Narodowego Centrum Nauki
Opublikowano: 26.06.2018
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ogłasza nabór kandydatów na członków do Rady Narodowego Centrum Nauki.
Umieszczamy szablony dokumentów z możliwością ich wykorzystania:
Podpisane przez kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej zgłoszenia, należy złożyć w terminie:
- do dnia 17 lipca 2018 r. w Zespole ds. Nauki
- do dnia 20 lipca 2018 r. do MNiSW.
Szczegółowe informacje o konkursie: https://www.nauka.gov.pl/komunikaty/nabor-kandydatow-na-czlonkow-rady-narodowego-centrum-nauki_20180621.html
Rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu wyłaniania kandydatów: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2010/1220/1
« Poprzedni Następny » 1 2 3 4 5 6